Forum mechanicy samochodowi Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
!!!!!!!!!!!!!!GTOWE ODPOWIEDZI!!!!!!!!!!!!!BUDOWA

 
Odpowiedz do tematu    Forum mechanicy samochodowi Strona Główna » Ściągi i inne pierdoły Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
!!!!!!!!!!!!!!GTOWE ODPOWIEDZI!!!!!!!!!!!!!BUDOWA
Autor Wiadomość
Sorek



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włosienica

Post !!!!!!!!!!!!!!GTOWE ODPOWIEDZI!!!!!!!!!!!!!BUDOWA
Zasada działania sprzęgła ciernego- naciśnięcie pedału sprzęgła powoduje przesunięcie tulei wyciskowej w lewo. Tuleja ta naciska na dźwigienki za pośrednictwem łożyska tocznego oporowego. To powoduje przesunięcie w prawo tarczy dociskowej i poluzowane tarczy sprzęgła osadzonej na wału sprzęgłowym skrzyni biegów. Wałek sprzęgłowy wraz z tarczą sprzęgłowa wiruje niezależnie od wału korbowego sinika. Wyłączanie sprzęgła polega na rozsunięciu tych elementów, wskutek czego przestają one przylegać do siebie. Przy włączaniu sprzęgła w miarę wzrostu nacisków na współpracujących ze sobą powierzchniach, następuje wyrównywanie się obrotowej wału korbowego i sprzęgłowego, po czym oba wały wirują z jednakową prędkością obrotową. Elementy sprzęgła: tarcza sprzęgłowa, okładziny cierne, tłumik drgań skrętnych, sprężyny dociskowe tarcza dociskowa dźwigienki wyłączające. Sprężyna talerzowa- w zastosowaniu owej tarczy nie występują dźwigienki wyłączające ich role pełni sama sprężyna. Tuleja(łożysko) wyciskowa naciska na centralną cześć sprężyny co powoduje takie odkształcenie ze następuje cofnięcie krawędzi sprężyny i odciągnięcie tarczy dociskowej od tarczy sprzęgła. Zastosowanie wielotarczowego sprzęgła ciernego- w samochodach ciężarowych gdzie są ciężkie warunki pracy. Tarcza sprzęgłowa- okładziny cierne, nit okładzin, tarcza nośna, nit piasty, piasta. Okładziny cierne- mat. charakteryzują się dużym współczynnikiem tarcia odpornością na skręcanie i wysokie temperatury i odpornością na nacisk są to mat. na bazie azbestu z dodatkami wzmacniającymi i polepszającymi przewodność cieplną. Tłumiki drgań skrętnych są to dodatkowe sprężyny umieszczone obwodowo między tarczą nośną a piastą powodują one podczas gwałtownego obciążenia sprężyny te uginają się i amortyzują impuls przenosząc go na tarcze nośną. Dodatkowymi elementami tłumiącymi są wkładki cierne między tarczą nośna a piastą, które utrudniają ruchy tych elementów. Tarcza dociskowa- jest to tarcza, która współpracuje z tarczą sprzęgła. Obraca się one wraz z kołem zamachowym, jednak musi mieć możliwość przesuwania się wzdłuż osi sprzęgła w chwili jego włączenia lub wyłączenia. Dlatego tarcze dociskowe łączy się z kołem zamachowym przesuwnie, za pomocą sprężystych łączników mocowanych do pokrywy sprzęgła lub specjalnych nadlewów w tarczy, wchodzących w rowki prowadzące koła zamachowego lub pokrywy sprzęgła. Tarcze dociskowe powinny mieć dużą sztywność w celu uzyskania równomiernego docisku oraz dużą masę akumulującą ciepło powstające podczas tarcia. Jest zwykle wykonana z żeliwa. Sprężyny dociskowe- są to sprężyny śrubowe walcowe o niewielkiej średnicy zaciskają one tarcze sprzęgłową między kołem zamachowym a tarczą dociskową powodując sprzęgnięcie silnika ze skrzynią biegów.
Rodzaje: talerzowe, walcowe.


Brakuje tylko odpowiedzi na jedno pytanie a mianowicie: Co ogranicza czas eksploatacji tarczy nitowanej a co klejonej.
Tzn rozmaiałem zmechankiem i mam odpowiedźale jest nie fachowa i nie umieszce jej na forum ale jak by ktoś miał to wrzuccie;) pozdrawiam:)
no wreszcie ruszyłoVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:52, 17 Wrz 2007 Zobacz profil autora
Sorek



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włosienica

Post
ej nio ale napszcei chociaz ze sie podobaja to bede pisał nastepne jak bede coś miałRazzRazz


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:02, 17 Wrz 2007 Zobacz profil autora
Flippy



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Osady

Post
jasne, sa super Wink


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:15, 17 Wrz 2007 Zobacz profil autora
sepuczko



Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jawiszowice CITY:)

Post
ja nic nie nie obiecałem! ja nigdy z budowy ściągi nie robiłem! owszem obiecałem fotki stron książki! ja je zrobiłem tylko nie znalazłem żadnego serwera żeby je tam rzucić! pozdro!!


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:24, 17 Wrz 2007 Zobacz profil autora
Justin
Administrator


Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń Mstropolia CITY

Post
Boshe daniel wrzuć je np tu: [link widoczny dla zalogowanych]
lub
[link widoczny dla zalogowanych]

Żeczywiścei trudne...;/


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:30, 17 Wrz 2007 Zobacz profil autora
Flippy



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Osady

Post
Rzeczywiście* żal.pl XD Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:36, 17 Wrz 2007 Zobacz profil autora
sepuczko



Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jawiszowice CITY:)

Post
teraz już będę wiedziałSmile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 16:42, 18 Wrz 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum mechanicy samochodowi Strona Główna » Ściągi i inne pierdoły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin