Forum mechanicy samochodowi Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Noooooooooo_OOOOOOOOOO śćiąga w mom wykonaniu z podstaw

 
Odpowiedz do tematu    Forum mechanicy samochodowi Strona Główna » Ściągi i inne pierdoły Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Noooooooooo_OOOOOOOOOO śćiąga w mom wykonaniu z podstaw
Autor Wiadomość
Sorek



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włosienica

Post Noooooooooo_OOOOOOOOOO śćiąga w mom wykonaniu z podstaw
Połączenia gwintowane- są połączeniami kształtowymi rozłącznymi najczęściej stosowanymi w budowie maszyn. Zasadniczym elementem połączenia gwintowego jest łącznik. Składający się zazwyczaj ze śruby i nakrętki, skręcenie ze sobą obu gwintów łącznika tworzy połączenie gwintowe. Dzieli się na pośrednie i bezpośrednie. W połączeniach pośrednich części maszyn łączy się za pomocą łącznika. W połączeniach bezpośrednich gwint jest wykonany na łączonych częściach. Połączenia gwintowane stanowią połączenia spoczynkowe wykorzystywane do łączenia części, do regulacji ich położenia itp. Gwinty są stosowane również w mechanizmach śrubowych określanych także jako połączenia gwintowe ruchowe. Mechanizmy śrubowe służą do zmiany ruchu obrotowego na postępowo zwrotny są stosowane do celów napędowych m.in. do są stosowane do celów napędowych do przesuwu stołu lub suportu w obrabiarkach. Linia śrubowa jest krzywą przestrzenną opisaną na pobocznicy walca przez punkt poruszający Se ruchem jednostajnym wzdłuż osi walca przy stałej prędkości obrotowej walca. Gwint powstaje przez wycięcie bruzd o określonym kształcie wzdłuż linii śrubowej. Powstałe występy oraz bruzdy obserwowane w płaszczyźnie przechodzącej przez oś gwintu tworzą zarys gwintu. Gwinty dzielimy na: trójkątne trapezowe symetryczne i niesymetryczne prostokątne i okrągłe. Parametry gwintu d( średnica gwintu śruby), D(średnica dna wrębów nakrętki) d1(średnica rdzenia śruby)
D1(średnica otworu nakrętki) d2(średnica podziałowa śruby) D2(średnica podziałowa nakrętki) P(podziałka gwintu) Ph(skok gwintu w gwintach wielokrotnych) alfa(kąt gwintu mierzony między bokami zarysu). Do gwintów powszechne stosowanych należą gwinty trójkątne(metryczne i rurowe walcowe) trapezowe(ISO i niesymetryczne) Ponadto gwinty dzieli się na zwykłe drobne i grube jednokrotne wielokrotne prawe i lewe. Gwint zwykły wyst. Najczęściej w elementach niezbyt dokładnych produkowanych seryjnie lub masowo Grube są stosowane w zarysach trapezowych przy d>22mm. Główne w przypadkach gdy o obciążalności połączenia decydują naciski jednostkowe na pow roboczych gwintu. Metryczny stosowany głównie w połączeniach spoczynkowych. Zaleta jest duży skok gwintu wada jest niedokładne osiowanie Trapezowe służą do tworzenia połączeń dokładnych i SA stosowane przeważnie w połączeniach rurowych (wys wytrzymałość) Prostokątny jest stosowany w produkcji jednostkowej ponieważ gwint trapezowy jest mocniejszy. Rurowy walcowy stosowany do połączeń przedmiotów rurowych jest calowy drobnozwojowy oznaczenie G. Okrągły ze względu na zaokrąglony zarys gwint okrągły charakteryzuje się dużą wytrzymałością zmęczeniową zwłaszcza przy obciążeniach udarowych. Stożkowe powstaje podobnie jak gwint walcowy z tą różnic że jest nacinany napowierzchni stożka jest stosowany do łączenia przewodów rurowych wodnych itp


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:33, 27 Wrz 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum mechanicy samochodowi Strona Główna » Ściągi i inne pierdoły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin