Forum mechanicy samochodowi Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
pods tech masz

 
Odpowiedz do tematu    Forum mechanicy samochodowi Strona Główna » Ściągi i inne pierdoły Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
pods tech masz
Autor Wiadomość
sepuczko



Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jawiszowice CITY:)

Post pods tech masz
Montaż wg całkowitej zamienności części polega na montażu bardzo dokładnych części składowych wykonanych w niskich tolerancjach.
Montaż wg częściowej zamienności części polega na tym że montuje się części o wysokiej tolerancji, co powoduje zmniejszenie kosztów produkcji. Metoda ta jest ekonomiczna.
Montaż wg zasad doboru ( selekcji) polega na odp selekcji obrobionych części zespołów. Segregujemy części na odpowiednie grupy. Jeżeli mamy jakieś urządzenie, to go rozbieramy, myjemy i selekcjonujemy ( na grupy) i się je oznacza kolorami. Metoda ta jest stosowana na szeroką skale.
Montaż wg zasady dopasowywania polega na dopasowywaniu jednej części składowych za przy pomocy różnych obrabiarek np. piłowanie, skrawanie, wiercenie, rozwiercanie, gwintowanie. Metoda dopasowywania jest stosowana w produkcji jednostkowej i masowej.
Montaż wg zasady regulowania wymagana jest dokładność jest regulowana przy tych montażu ważna selekcja.
Zasady regulowania najpierw jest demontaż a potem montaż. Części trzeba umyć a potem są sprawdzane które są do regulacji które do złomowania a które trzeba umyć. Jeśli założymy nową części trzeba Zach tolerancje i zastosować operacje piłowanie, gwintowanie itp.
W miarę użytkowania maszyn i urządzeń zaczynają się pojawiać objawy zużycia. Nieprawidłowości pracy poszczególnych zespołów będzie objawiać się hałaśliwością pracy, wzrostem temperatury o powstawaniem nadmiernych drgań. Wszystkie usterki wynikające z użycia poszczególnych części doprowadzają do stanu w którym maszyna lub urządzenie będzie niezdolne do wykonywania dalszej pracy. Ocena poszczególnych części podczas weryfikacji, oparta jest na wzrokowej obserwacji i dokładnych pomiarów. Stopień zużycia określa się w porównaniu do wymiarów nowych części a graniczne dopuszczalnej powinny być podana w instrukcji naprawczej danej części lub maszyny. Wynik weryfikacji odnotowywuje się w specjalnym arkuszu weryfikacyjnym a części dzieli się na 3 grupy:
- części zużyte nie nadające się do regulacji
- części zużyte nadające się do regulacji
- części zużyte które można zamontować
Na intensywność zużywania maszyn ma wpływ wiele czynników. Do najważniejszych z nich zaliczany:
- właściwa konstrukcja części i zespołów
- jakość materiałów
- dokładność obróbki części
- właściwy luzów między częściami
- jakości smarów
- warunki eksploatacji maszyn lub urządzenia
Przeciążenie oraz użytkowanie maszyn i urządzeń do prac niezgodnych z ich przeznaczeniem oraz niewykonywanie w przewidzianym terminie zabiegów konserwacyjnych i przeglądów są przyczyną szybkiego zużywanie części
W wielu maszynach lub urządzeniach nadmierny ciężar dyskwalifikuje konstrukcje pod względem wymagań technicznych zmniejszenie ciężaru wpływa na spadek poboru energii elektrycznej a także na obniżenie kosztów wytworzenia danej maszyny lub urządzenia. Zmniejszenie masy maszyny osiąga się przez:
- stosowanie racjonalnych układów konstrukcyjnych
- nadawanie elementom najkorzystniejszych przekrojów i kształtów
- wyeliminowanie zbytecznego zapasu wytrzymałości po przez stosowanie nowoczesnych metod obliczeniowych
- zwartość konstrukcji
- celowe wykorzystanie właściwości materiałowych
- zastosowanie materiałów o zwiększonej wytrzymałości
- dodatkowe zwiększenie wytrzymałości materiałów przez obróbkę cieplną
- zastosowanie nowoczesnych technologii
- zastosowanie wyższych wskaźników wytrzymałości
Maszyny i urządzenia przed dopuszczeniem do produkcji poddaje się ocenie z punktu widzenia bezpieczeństwa i higieny pracy. Maszyny i urządzenia powinny być konstruowane i montowane w taki sposób aby:
- zapewniały bezpieczne oraz dogodne warunki pracy
- zmniejszały uciążliwość warunków pracy a w szczególności zabezpieczały pracownika przed urazami porażenia prądem, nadmiernym hałasem.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:26, 25 Kwi 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum mechanicy samochodowi Strona Główna » Ściągi i inne pierdoły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin