Forum mechanicy samochodowi Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Sciaga zalegla z edka

 
Odpowiedz do tematu    Forum mechanicy samochodowi Strona Główna » Ściągi i inne pierdoły Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Sciaga zalegla z edka
Autor Wiadomość
Sorek



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włosienica

Post Sciaga zalegla z edka
Zasady obowiązujące konstruktora w trakcie tworzenia wyrobu:1wyrób powinien składać się z możliwie najmniejszej liczby części 2 wyrób powinien zawierać możliwie najwięcej zespołów i części znormalizowanych lub zunifikowanych produkowanych we własnym lub specjalizowanym zakładzie 3 konstruktor powinien dążyć do unifikacji fragmentów konstrukcji tak aby można było wprowadzać produkcje seryjną elementów 4 konstruktor powinien jak najbardziej zmniejszyć liczbę części których wykonanie jest bardzo pracochłonne i trudne a więc i kosztowne 5 w trakcie konstruowania należy dążyć do tworzenia rodzin wyrobów ze względu na możliwość stosowania powtarzalnych elementów.
Opracowanie procesu technologicznego dzieli się na 5 etapów: Pierwszym etapem jest zapoznanie się technologa z konstrukcją wyrobu i jego przeznaczeniem. Drugi etap polega na opracowaniu schematów montażu wyrobu i jego zespołów tak aby można było określić rolę poszczególnych części w mechanizmach i stawiane im wymagania Trzecim etapem jest dobór materiałów do części podczas wyrobu bierze się pod uwagę nie tylko koszt materiału wyjściowego lecz także koszty jego obróbki i dąży się do minimalizacji tych kosztów Czwarty etap polega na ustaleniu struktury projektowanego procesu technologicznego. W jego trakcie określa się rozmieszczenie w procesie stopni i kolejności obróbki poszczególnych powierzchni Punktem wyjścia jest konieczność zachowania odpowiedniego stopnie dokładności wykonania tj. stosunku wartości tolerancji materiału wyjściowego do wartości tolerancji odpowiednich wymiarów gotowej części. Zwykle rozróżnia się trzy stopnie obróbki: *zgrubną w czasie której usuwa się nadmiar materiału *kształtową podczas której osiąga się wymiary i kształty *wykańczającą podczas której osiąga się wymagana jakość powierzchni lub dokładność wymiarów albo te dwie cechy jednocześnie. Ogólny schemat procesu obróbki części ma następującą postać *obróbka powierzchni służących za bazy obróbkowe dla następnych operacji *obróbka zgrubna podstawowych powierzchni *obróbka zgrubna i dokładna drugorzędnych powierzchni *obróbka cieplna *obróbka wykańczająca podstawowych powierzchni *obróbka powierzchniowa podstawowych powierzchni Piąty etap polega na projektowaniu operacji obróbki skrawaniem Po ustaleniu struktury procesu należy: 1zaprojektowac poszczególne operacje 2 dobrać oprzyrządowanie a także opracować założenia do zaprojektowania pomocy i narzędzi specjalizujących 3 określić parametry obróbki i obliczyć czasy jej wykonania Naddatkiem obróbkowym nazywamy warstwę materiału którą usuwa się z materiału w trakcie obróbki części w celu otrzymania części zgodnej z rysunkiem i wymaganiami technologicznymi. Naddatek obróbkowy najczęściej jest usuwany podczas kilku operacji z których każda może się składać z kilku zabiegów Naddatkiem międzyoperacyjnym nazywamy tę grubość warstwy obrabianej części którą należy usunąć w danej operacji a naddatkiem zabiegowym nazywamy grubość warstwy usuwanej w danym zabiegu Suma naddatków miedzy operacyjnych jest równa naddatkowi całkowitemu Określenie właściwych naddatków na obróbkę jest ważnym zagadnieniem techniczno-ekonomicznym. Zbyt duże e naddatki powodują zwiększenie kosztów wykonania części a więc zużycie większej ilości materiału przedłużenie czasów obróbki zwiększenie zużycia energii i narzędzi. Zbyt małe naddatki mogą być przyczyną zwiększenia liczby braków. Określając wartości naddatku międzyoperacyjnego należy wziąć pod uwagę ze w danej operacji: * usunąć ślady poprzedniej obróbki *osiągnąć właściwe dla danej operacji dokładności wymiarów kształtu i powierzchni na wartość naddatku mają również wpływ: *kształt i wymiary części *rodzaj materiału z jakiego wykonana jest część *rodzaj i odmiana obróbki w operacjach: rozpatrywanej i poprzedzającej ją *wymagania techniczne Norma czasu pracy jest określana oddzielnie dla poszczególnych zabiegów oraz operacji Norma czasu pracy t potrzebna do wykonania partii przedmiotów wynosi T=Tpz+n* Tj Tpz-czas przygotowawczo-zakończeniowy n-liczba sztuk partii Tj-czas jednostkowy Czas główny oblicza się biorąc pod uwage drogę jaką ma przejść narzędzie parametry skrawania oraz liczbę przejść. Jako dane wyjściowe dla ustalenia czasu maszynowego należy przyjąć *szybkość skrawania *posuw *długość powierzchni obrabianej


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:39, 03 Sty 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum mechanicy samochodowi Strona Główna » Ściągi i inne pierdoły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin